EN
Biol.ir,بیول,15 راز ماسک مو

15 راز ماسک مو

08 اسفند 1396 بازدید : 25,064 نظرات : 2
استفاده از ماسک مو پدیده جدیدی نیست و در مصر باستان نیز، زنان با استفاده از روغن نارگیل و زیتون به تغذیه مو و نرم کردن آن کمک می کردند.

15 راز در رابطه با استفاده از ماسک مو که لازم است بدانید:

استفاده از ماسک مو پدیده جدیدی نیست و در مصر باستان نیز، زنان با استفاده از روغن نارگیل و زیتون به تغذیه مو و نرم کردن آن کمک می کردند. البته امروز تعدد انتخاب ما بالاتر رفته است، اما اساس داشتن موهایی سالم تغییر نکرده است. آنچه بانوان به دنبال آن هستند، درخشش اندام و موهایشان است.

مهم آن است که بدانیم، ماسک موی «همه کاره که بدرد همه موها بخورد»، وجود ندارد. آنچه باید بمنظور ترمیم یا تقویت موهای خود بدانید، این است که ماسک موی مناسب موهای خود را انتخاب کنید.

1-            ماسک موی مناسب موهای خود را انتخاب کنید.

درست است که رسیدگی و آبرسانی به همه موها کمک می کند؛ اما باید مطمئن شوید ماسک مویی که انتخاب می کنید مناسب موهای شما باشد.

·         موهای رنگ شده: این گونه موها، به آبرسانی عمیق جهت حفظ رنگ و درخشش مو نیاز دارند. به انتهای موهای خود توجه کنید، این قسمت به سرعت خشک می شود. ماسک موی موهای رنگ شده بیول پیشنهاد ما به شما است.

·            موهای ظریف (نازک): درست است که موهای ظریف یا نازک بسیار در صورت استفاده از ماسک مو به هم می چسبد، و روی هم می افتد، اما این بدین معنی نیست که این موها نمی توانند از آبرسانی بیشتر بی بهره باشند. لازم است زمان استفاده از ماسک مو، ماسک مو را از میانه موها تا انتهای آن بزنید و آنرا بیش از 2 یا 3 دقیقه روی مو نگذارید.

·         موهای خشک: بهترین ماسک مو برای این مدل موها، کلیه ماسک موهایی است که بر پایه کراتین ساخته شده اند. برای اینکه تاثیر خوبی کسب کنید لازم است حداقل 10 دقیقه این ماسک را روی موها بگذارید.

·         موهای مجعد: موهای فر یا مجعد به عنوان یکی از مدل موهایی شناخته می شود که به سختی می توان آنرا مرتب کرد. ماسک موهایی با روغن آواکادو، نارگیل یا آرگان می تواند به صاف کردن این مدل موها کمک کند.

 

2-      مقداری کمی ماسک مو کفایت می کند.

استفاده بیش از حد از یک محصول به معنی کسب مزیت بیشتر نیست. برای اینکه از چرب شدن موهای خود جلوگیری کنید، میزان مناسبی از ماسک مو را استفاده کنید. برخی اوقات در زمان رنگ کردن تنها یک قاشق غذاخوری ماسک مو برای داشتن موهای نرم و لطیف کفایت می کند.

3-      از  ماسک مو هر هفته استفاده کنید.

اگر شما علائم آسیب دیدگی یا خشکی در موهای خود ببینید یا این علائم را نداشته باشید، به هر حال موهای شما در معرض استرس های متفاوتی چون استرس، رژیم غذایی، تغییرات آب و هوایی، مسافرت های هوایی، تهویه مطبوع نامناسب، محصولات حالت دهنده، عوارض دارویی، و تاثیرات هورمونی است که می تواند به مواد مغذی مو آسیب بزند. استفاده هفتگی از ماسک مو به شما در جلوگیری از این عوارض کمک می کند.

4-      از ماسک موهایی که پایه روغنی دارند برای موهای خشک استفاده کنید.

از آنجاکه آب روغن را رد می کند، بهترین تاثیر را در استفاده از ماسک موی با پایه روغن در موهای خشک دریافت خواهید کرد.در این روش شاید مدت زمان زیادی وقت بگذارید اما تاثیر مطلوبی دریاف می کنید (حداقل 20 دقیقه ماسک مو روی موهای شما باشد)، در مقابل ماسک موهایی با پایه آبی را بر روی موهای خیس استفاده کنید. در هر دو صورت قبل از مصرف باید موها را به خوبی با شامپو بشویید.

 

5-      ماسک موهای خانگی هم میتواند گزینه اقتصادی باشند.

مراقبت خوب از موها زیاد گران نیست. انواع مختلفی از ماسک موهای خانگی وجود دارد، که شما می توانید با مراجعه به  یخچال به خوبی از آن بهرمند شوید. موز، تخم مرغ، آواکادو، عسل، نارگیل و روغن زیتون تنها قسمتی از مواد طبیعی هستند که شما می توانید به عنوان ماسک استفاده کنید (دقت کنید زمان استفاده از تخم مرغ موهای خود را با آب سرد بشورید که از «پخته شدن» تخم مرغ در موهای خود جلوگیری کنید. با توجه به اینکه ضخامت یو بلندی موهای شما متفاوت است، لازم است از ترکیبات مختلف استفاده کنید.

6-      بر انتهای موهای خود تمرکز کنید.

در زمان استفاده از ماسک مو یا نرم کننده بیشتر به انتهای موهای خود تمرکز کنید. استفاده هفتگی با تمرکز بر انتهای مو، به آبرسانی موهای شما کمک می کند و از شکنندگی آنها جلوگیری خواهد کرد. و این روند هیچگاه به پایان نمی رسد، همیشه مراقبت یک امر حیاتی است، با استفاده از یک شانه پهن، و ماسک مو، موهای خود را شانه کنید تا از شکنندگی موهای خود جلوگیری کرده و به رشد مناسب آن کمک کنید.

7-      دستورالعمل استفاده را حتماً بخوانید.

از هر فروشگاهی محصولات بهداشتی خرید می کنید، حتما دستورالعمل استفاده از آنرا بخوانید، برخی اوقات ممکن است یک نرم کننده عمیق را با شعارهای تبلیغاتی به اشتباه ماسک تصور کنید، اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که محصول ماسک مو  است یا نرم کننده عمیق. مدت زمان مصرف هر ماسک مو نیز متفاوت است، که باز می توانید با نگاه کردن به توضیحات پشت محصول این اطلاعات را کسب کنید، کلیه محصولات بیول دارای اطلاعات کامل کالایی و نحوه مصرف است، کافی است پشت محصولات بیول را ببینید.

8-      گرما را زیاد کنید.

افزایش دما به واکنش های شیمیایی کمک شایان توجهی کرده و باعث می شود محصول کوکتیل های مو را به خوبی احاطه کند. بسیاری از مواد تشکیل دهنده نرم کننده ها نیز با حرارت به مایع تبدیل می شوند. این مساله باعث می شود توانایی محصول در نفوذ به تارهای مو افزایش یابد. روش های متفاوتی برای گرم کردن وجود دارد:

حوله گرم:پس از اینکه ماسک مو را زدید، کلاه پلاستیکی رنگ مو را روی سرتان بکشید و همه جای آنرا به خوبی ببندید، سپس حوله ای گرم را روی سرتان بگذارید و منتظر بمانید تا زمان استفاده از محصول به اتمام برسد.

گرم کردن ماسک: باتوجه به مواد متشکله ماسک مو، گرم کردن خود ماسک مو نیز به شما در استفاده بهینه محصول کمک می کند، خصوصاً برای ماسک موهایی که بر پایه روغن هستند بسیار تاثیرگذار است. دقت کنید برای گرم کردن ماسک مو از ماکروویو استفاده نکنید،

استفاده از سشوار: با سشوار نیز به راحتی می توانید، ماسک موی خود را روی سرتان گرم کنید، اما احتیاط کنید باتوجه به اینکه مستقیم سشوار می کشید مو زیاد گرم نشود.

9-      پس از مصرف ماسک مو، سر خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

به طور معمول پیشنهاد می شود پس از هر بار استفاده از ماسک مو، سر خودتان را با شامپو و نرم کننده بشویید. در این حالت مطمئن خواهید شد که کلیه مواد ماسک مو از سر شما شسته شده است. شامپو زدن خصوصاً برای ماسک موهای با پایه روغنی بسیار مهم است، چراکه از چرب شدن پوست سر جلوگیری می کند.

10-  با ماسک موی خود بخوابید.

باتوجه به اینکه عده ای به دلیل کمبود وقت، قادر نیستند زمان کافی برای زدن ماسک مو بگذارند، به راحتی می توان با گذاشتن ماسک مو تا صبح بخوابید.تنها به منظور جلوگیری از کثیف کردن بالش لازم از یک کلاه رنگ، حوله برای پیچیدن دور سرتون استفاده کنید. گرمای بدن شما به جذب بهتر ماسک در کوکتیل های مو می شود.

11-   با تنها 3 دقیقه یا کمتر هم می شود از مزایای ماسک مو بهرمند شد.

همه ماسک موها نیاز به صرف زمان زیادی ندارند. تنها کافیه وقتی شستشوی سر شما به پایان رسید آنرا روی مو بگذارید، مدت زمانی که موهای زائد بدن خود را اصلاح می کنید برای جذب ماسک مو در گرمای حمام مناسب است.

12-  ماسک مو را در موهای خود شانه کنید.

استفاده از شانه های عریض و بزرگ به جذب بهتر ماسک مو به تمام تارهای مو کمک می کند.

13-  آواکادو به ضخامت موهای شما کمک می کند.

آواکادو با ویتامین های A D E B6، و سرشار از پروتین، آمینو اسید، منیزیم، فولیک اسید، مس و آهن است. روغن آواکادو می تواند به خوبی در تارهای مو نفوذ کند و آنها را ترمیم کند. تنها زمانی که آواکادو می خرید دقت کنید این میوه کاملاً رسیده باشد، آنرا را به دو نیم تقسیم کنید و له کرده و استفاده کنید.

14-  ماسک مو به از بین بردن شوره سر نیز کمک می کند.

استفاده منظم از ماسک مو دارای روغن های طبیعی به خوبی پوست و موی سر را رطوبت رسانی می کند و این موضوع خود باعث از بین رفتن خشکی و شوره سر می شود.

15-  برای جلوگیری از کم رنگ شدن رنگ مو، قبل وبعد از رنگ گذاشتن از ماسک مو استفاده کنید.

برای آماده کردن و حفاظت از موهای خود، شما باید حداقل دو هفته قبل از گذاشتن رنگ مو شروع به استفاده منظم از ماسک مو کنید. بعد از رنگ کردن، شما به دنبال حفاظت و آبرسانی به مو هستید. استفاده هفتگی از ماسک مو، شامپو و نرم کننده های بدون سولفور به حفاظت از رنگ موی شما کمک می کند.

 

بیول با رونمایی از سه ماسک موی جدید خود در مجموع 5 ماسک موی بسیار با کیفیت به بازار عرضه کرده است.

ماسک موی بیول انار، در دو سایز 200 و 800 میل

ماسک موی بیول جوانه گندم، در دو سایز 200 و 800 میل

 ماسک موی بیول هلو و جوانه گندم، در سایز 500 گرم

ماسک بیول موی کاکایو،  در سایز 500 گرم

ماسک موی شیر و عسل، در سایز 500 گرم

 

 

تاکنون نظری ثبت نشده است . شما اولین نفری باشید که نظر میدهد !
پيام

پيام